Posts

Er worden posts getoond met het label Eden

zoek God in de Tuin, diep in jouw hart

Afbeelding
-Tuin van Eden (William Blake)- Jezus zegt: "Vandaag beginnen we met een overdenking over de eerste aanroeping . Je bidt met de woorden: ' Hart van Jezus, Heilige Tempel van God'... Dit is de eerste aanroeping waarin je je eigen reflectie kunt zien. Eerdere aanroepingen verwijzen naar Mij, en deze verwijst ook naar jou. Mijn Hart is de Tempel van God in twee dimensies: ten eerste ben Ik God, en ten tweede ben Ik een Dienaar van de Vader, die Ik aanbid. Ik verenig Me met jou in deze tweede dimensie, omdat ook jij de dienaar bent van de Vader, die je aanbidt. Van jou kan ook gezegd worden dat je hart de Tempel van God is, want het is voor God en door God geschapen. Daarin woont de Geest van God in de hele Heilige Drie-eenheid. Het hart dat zich in een staat van heiligende genade bevindt, is een tuin waarin God zijn intrek neemt, zoals in het paradijselijke Eden. Hier woon Ik bij jullie en hier onderricht Ik jullie. Hier wandelen we samen en hier zullen jullie Mij altijd vi...