Posts

Er worden posts getoond met het label vader

pater noster, qui es in caelis 2

Afbeelding
"De eerste woorden zijn al een liefdeshymne, waarmee de ziel Mij verheerlijkt, want ze zegt: 'Vader' ... en ze zegt: 'die in de hemel zijt' ... Door Mij de naam 'Vader'  te geven, geef je Mij dubbele eer. Ten eerste roep je Mij aan met de naam die Ik jullie heb geopenbaard in Mijn Zoon, die erkende dat Ik de Vader van alle dingen ben. Ten tweede roep je Mij aan met de naam van de Vader van de mensheid, en door het woord 'onze' toe te voegen, geef je Mijn machtige Naam een ​​nabij en direct karakter, Mij erkennend als jullie Vader, het wezen dat het dichtst bij je eigen ziel staat. De Israëlieten ontvingen Mijn Naam waarvoor ze bang waren. Jullie, in Mijn Zoon, ontvingen een Naam waarvoor je niet bang hoeft te zijn. In de Naam die Ik jullie heb geopenbaard, is al Mijn liefde vervat die Ik jullie wilde tonen. Door 'Vader' te zeggen, hoef je niet bang te zijn, omdat je je connectie uitdrukt, je affiliatie, je nabij zijn, je vertrouwen, je li...