berouw op moment van de dood... zeldzaam !
Heer Jezus: "Het is een grote genade om berouw te voelen. De mens denkt dat, uit angst, alles in hem zal veranderen op het moment van de dood en dat hij oprecht berouw zal voelen, maar dat is niet zo. Wie in de greep van de duivel is, is het ook, en zelfs vooral, op het moment van de dood. Satan deinst geen seconde terug op het moment van de dood, want het is het moment waarop hij de ziel van Mij losrukt voor eeuwige kwellingen. Hij zal zijn uiterste best doen om de ziel zo te benauwen, dat zij op het moment van de dood geen licht meer kan zien. Als de mens niet tijdens zijn leven, in een moment van angst, in onverwachte omstandigheden, Mijn Naam heeft geroepen... zal hij die ook niet roepen op het moment van de dood, wanneer zijn angst zijn hoogtepunt bereikt en zo groot zal zijn... dat hij uit angst alles vergeet wat hij in zijn leven heeft geleerd. Een klein kind roept, wanneer het bang is, zijn vader. Hij denkt niet veel na, maar roept wel zijn vader of moeder, toch? Op dezelf...