na de mis met Aquinas danken
GEBED VAN THOMAS VAN AQUINO Ik dank U, Heilige Heer, Almachtige Vader, Eeuwige God, dat Gij mij, zondaar en U onwaardige dienaar, hebt willen verzadigen met het kostbare Lichaam en Bloed van Uw Zoon, onze Heer Jezus Christus, zonder enige verdienste van mijzelf, maar enkel door de verdienste van Uw Barmhartigheid. Ik bid dat deze H. Communie voor mij geen reden tot straf zal zijn, maar een heilzame intercessie ter vergeving. Moge zij voor mij de wapenrusting zijn van het geloof en het schild van de goede wil. Mogen mijn ondeugden leeggemaakt worden, mijn lust en begeerte uitgeroeid, en mijn naastenliefde en geduld, mijn nederigheid en gehoorzaamheid, en al mijn d eugden toegenomen. - Verzoeking van H. Thomas (Velazquez) - Moge de Heilige Communie een stevige v erdediging zijn tegen de valstrikken van alle vijanden, zowel de zichtbare als de onzichtbare; een volmaakte kalmering zijn van al mijn bewogen worden, zowel vleselijk als geestelijk; een stevige aanhankelijkheid bewerken aan ...
Reacties
Een reactie posten